I de postres.. illes!

IMG_5401A Tailàndia les illes es diuen Koh. Per això haureu sentit parlar de Koh Phi-Phi, Koh Tao, Koh Samui, Koh Lipe i un llarg etcètera de kohs precioses de sorra blanca. Nosaltres per acabar el nostre viatge vam optar per una versió econòmica del que es diu “island hopping” és a dir, anar d’illa en illa. Vam començar per Koh Lanta, la veritat és que no vam encertar el lloc i al ser tan gran l’illa, ens havíem de gastar molts diners per desplaçar-nos d’una platja a l’altra. Això sí, ben còmodes en un resort amb piscina. Tres dies de descans i passejades per la platja.

IMG_5339 (1)
Koh Lanta ens regala aquest sol

El cert és que no teníem ni idea d’on anar després. Les opcions Koh Samui i Koh Phi-Phi eren massa cares i a més molt fiesteres, massa animades pel nostre gust. Allà al costat de Kho Lanta, hi ha un petit arxipèlag, les “Trang islands”. Tot i que la guia no en feia massa èmfasi, vam decidir arriscar i anar-hi. Són a prop, sí, però cada vaixell que agafem és un dineral, que no oblidem que estem a can guiri. La nostra destinació era Koh Mook, una petita illa tranquila i bonica, amb l’interior de selva i molta fauna. Aquí vam veure “monitor lizards” o sigui, varans, també micos i hornbills que el google translator tradueix com “calau becgroc”, no tenim ni idea de si aquesta traducció és correcta, o sigui que val més una imatge que mil paraules:

hornbill
Hornbill
monitor-lizard-004
Monitor lizard

Però l’estrella de l’illa va ser, sense cap mena de dubte, el cranc hermità. Hores de joc i diversió a la platja amb aquestes bestioles.

L’Àsia amoïnada perquè els nens havíen tancat els crancs dins d’unes pedres…
Va esperar el seu moment per alliberar-los

Després de Koh Mook, volíem anar a Koh Libong. Es veu que en aquest paratge hi han dugongs, una espècie de manatís. Ens hauria encantat veure pasturar per l’aigua aquestes bèsties però ens ho vam treure del cap. Es veu que són molt espantadisses i no es deixen veure fàcilment. Hi ha habilitat un mirador dalt d’una muntanya per mirar-los, i si tens sort, els pots veure de lluny. Res de llogar-se un kaiak i veure’ls per allà, com ens havíem imaginat. Com que tampoc trobàvem allotjament a Koh Libong, vam decidir descartar-ho i anar a Koh Ngai, una altra illeta de l’arxipèlag de les Trang.

El sol marxava i ens enganxava banyant-nos a Koh Mook
Barbacoa a la platja a Koh Mook
La nostra caseta a la platja de Koh Mook
Fent kaiak…
…vam trobar aquesta platja tan xula de Koh Mook

Ai Koh Ngai! Un aire d’exclusivitat es respirava per tota la platja! A Koh Mook hi ha poble de pescadors, és una illa habitada amb la seva història, però Koh Ngai… és una platja plena de resorts familiars. Escolta, preciós. Un mar turquesa plagat de peixos tropicals, una platja de fina sorra blanca, amb les seves palmeres i la seva música reggae… però low-cost no ho seria, que diguéssim… almenys no per nosaltres! Només arribar ja has de contactar amb el resort perquè et vinguin a buscar amb la barca, nosaltres, feliços, anàvem sense reserva. Per sort, vam trucar a un resort de la guia que ens va venir a buscar al moll. Amb una nit en vam tenir prou. Era una habitació cutre a més no poder, és clar, a peu de platja, i això s’ho feien pagar. Però és que no teníem cap altra alternativa, que a Koh Ngai només hi ha peu de platja!!! Vam fer una volta per allà i vam comprovar que tot eren resorts. El fet és que hi havia UNA opció low-cost, el lloguer d’una tenda en una espècie de càmping-restaurant. No ens vam atrevir, els labavos eren molt bruts, i dormir en una tenda significava deixar a la platja totes les nostres coses o bé carregar amb elles allà on anéssim… Si haguéssim viatjat sols, no tindríem cap mena de dubte que aquest era el lloc, però… Vam decidir que si ens havíem de gastar els diners, almenys fer-ho bé!! El moll d’entrada a l’illa, on es paren tots els vaixells que venen d’altres llocs, pertany a un resort. Un resort amb piscina, servei de kaiak i facilitats de tota mena, per gastar-t’ho tot allà i no haver de sortir per res. I això és el que vam fer. Platja, piscina, kaiak, i menjar, molt de menjar!

Gronxador a Koh Ngai
Llangardaix a Koh Ngai

Aquí, a les illes Trang vam trobar el que havíem estat buscant des que vam arribar a Tailàndia. Un paratge bonic i tranquil, sense massificar. Un paratge natural amb platja i prou assequible (sobretot Koh Mook) com per quedar-s’hi a viure.

Va ser un gran final de festa, perquè negar-ho!!